Whistler, Cal Cheak

16 juni 2017 - Whistler, Canada

Voor het eerst dat we ons er een beetje voor moet zetten om een stukje te schrijven. Op dit moment zitten we op Cal Cheak, nabij Whistler voor het kampvuur wat al sinds vanmiddag vier uur brandt. Echt als je hier bent kan het niet anders dan dat je het kampvuur aanmaakt en bier gaat drinken langs de snelstromende rivier. Deze campsite ligt midden in de bossen en heeft maar 18 plekken en lijkt geheel afgesloten van de buitenwereld. Langs de weg wordt gewaarschuwd voor beren.....ja ja....

Vandaag dus de overtocht gemaakt van Vancouver Island naar Horsshoe Bay, ten noorden van de stad Vancouver op het vaste land. De overtocht was prachtig, blauwe lucht en een enorm gevoel van vrijheid met achter ons Vancouver Island en voor ons het vaste land waarvan de komende tweeënhalve week zullen gaan rondreizen.  Dat betekent dus dat we het eerste deel van onze reis, Vancouver Island, hebben afgesloten. Ondanks het weer wat niet best is geweest vonden we het geweldig en hebben we genoten.

Vanmorgen vroeg nog wel even op jacht gegaan naar de ideale Bold eagle foto maar die ratten zitten echt ver verwijderd van alles en iedereen. En als ze er al zijn, zitten ze het liefst in de allerhoogste boom met het beste uitzicht. Toch een aantal gezien maar helaas niet van dichtbij.

Rond half tien reden we weg van de campsite en bij de veerboot naar horsshoe Bay konden we als een van de laatsten aansluiten aan boord. Tijdens de overtocht van zo'n anderhalf uur was het genieten geblazen. Het weer klaarde op en de wind gierde langs je heen. Langzaam kwam ook Vancouver stad weer in zicht, daar waar we 10 dagen geleden waren begonnen. Het leek alweer zo lang geleden dat we daar waren.

Rond twaalf uur arriveerden we bij horsshoe Bay. Kort daarna een uurtje eruit geweest om te eten nabij een prachtig meertje. Siena en Jesse wilden graag vissen en wonder boven wonder haalden ze met het schepnet de ene na de andere vis naar boven. Ze hadden er plezier in.

De weg richting Whistler was prachtig, links van ons was de baai te zien met daarachter de nog steeds besneeuwde bergen. Helaas was het nogal bewolkt waardoor de vergezichten achterwege bleven. Maar desalniettemin hebben we genoten. Bij de Brandywine Falls eruit gegaan. Na een korte wandeling kwamen we bij een prachtige waterval die zo'n 70 meter hoog was.

Daarna verder gereden naar Cal Cheak. Een campsite beheerd door de overheid met eenvoudige plekken in het afgelegen bos. Voor 13 dollars, nog geen 10 euro, een vuurkorf en een plek nabij een snelstromende rivier. Tevens was voor iedere plek wel hout beschikbaar om het kampvuur aan te wakkeren. Om vier uur brandde die bij ons ook. Met de kids hout gezocht in het bos en een mede kampeerder bood ons zijn hakbijl om hout uit het bos in stukken te hakken. Wat een feest weer, papa de houthakker. Meteen maar een voorraadje gemaakt en achterin de camper gegooid voor de komende dagen, maar die rug,.......pffff, ....bah.

Maar goed, het is nu half tien en de kids slapen lekker. Wij met onze voetjes voor het kampvuur, lekker toch?!?!?....

1. Trudy:
    17 juni 2017
    Zeg Pieroentjes, maak ons nou niet nog jaloerser dan wij al zijn :P
    Super gaaf, heerlijk wat een berichten. Beetje vissen, hout verzamelen, kampvuurtje maken!! Wat te gek en super foto's!
  2. Opa:
    17 juni 2017
    Nou we zijn net bij jullie weg alles staat er mooi bij jongens maak het béste er van en dat je maar veel beren ziet he Jesse als je er een ziet dan moet je zijn jas uit trekken van en met papa nou heel veel liefs van opa en oma dikke knuffel voor jullie alle maal
  3. Pa en ma:
    17 juni 2017
    Dit is echt wild life camping. En dan spareribs op het kampvuur. Volgende keer een visje die Jesse gevangen heeft op het vuur. Dat wordt ook al een echte kampeerder. doeii
  4. Marijke en KJ:
    17 juni 2017
    Wat een mooie foto's weer! Heerlijk zo met elkaar buiten. Leuk dat Siena en Jesse vissen gevangen hebben! Ze hebben de smaak goed te pakken ;-) geniet er nog van met elkaar
  5. Miriam:
    18 juni 2017
    Wat een kampeerders! En...in De Mortel kunnen jullie je straks ook lekker uitleven, hoor! HAHA! En, als jullie eens geen zin hebben om te schrijven...hoeft toch ook niet elke dag, joh! (het is alleen wel ontzettend leuk!)
    En, Richard: pas op met die rug van je!!! Rustig aan, hè? Geniet lekker verder!
  6. Astrid:
    18 juni 2017
    Heerlijk! Zo moet n roadtrip zijn@