Icefields Parkway 2, Banff NP

30 juni 2017 - Banff National Park, Canada

Aangezien het morgen 1 juli Canada Day is en Canada 150 jaar bestaat, is het veel drukker geworden. Waar wij een aantal dagen geleden vrijwel alleen op de Icefields Parkway richting Jasper reden, was het vandaag soms een lange rij met auto's die ons tegemoet kwamen. Niet alleen toeristen maar de Canadezen hebben kennelijk vandaag ook vrij en een lang weekend voor de boeg. Het was ons al aangekondigd dat dit een van de drukste weekenden van het jaar zouden worden. Vervelend voor ons omdat we geen campingplek hadden gereserveerd, rondweg omdat we niet op de hoogte waren van deze feestdag. Daarbij begint hier ook nog eens de zomervakantie en moet je hier dan eigenlijk ook niet zijn gezien de drukte.

De laatste twee dagen van onze vakantie zullen we in Banff doorbrengen. Gelukkig hadden we in januari al gereserveerd en zijn we zeker van een plek. Daar zullen we ook de nationale feestdag gaan meemaken.

Vanmorgen om negen uur vertrokken uit Jasper. Vannacht wat regen gehad maar verder was het bewolkt en af en toe kwam de zon door. Verder de Icefields Parkway teruggereden in de richting van Lake Louise. De weg blijft geweldig om te rijden, maar zoals gezegd veel drukker. Gelukkig hadden we op de heenweg al veel trekpleisters gezien want nergens zouden we de camper kwijt hebben gekund.

Het plan was om te overnachten op Monarch, de camping in Field waar we eerder al twee dagen hadden gestaan. Die camping heeft eigenlijk niets te bieden dus dachten wij dat daar wellicht nog wel een plekje voor ons was met het oog op de drukte.

Ondanks dat we daar vrij vroeg aankwamen stonden er al meerdere mensen met campers, caravans etc buiten de poort van de camping. De borden "Full" zagen we al snel inclusief een aangekondigd alcoholverbod, iets wat we een aantal dagen geleden nergens hadden gezien.

De feestdag komt er aan en voor ons zal er weinig plek zijn om te overnachten. We besloten om terug te rijden richting de Icefields Parkway. Net buiten Lake Louise bij Hector Lake hebben we de camper op een picknick plek gezet en de hele middag aan het Hector Lake gezeten in het zonnetje. Het was heerlijk met een prachtig uitzicht op de besneeuwde toppen bij Lake Louise. Jesse en Siena hebben zich heerlijk vermaakt met en in het water. Maar die muggen,.......

De plek voldeed en we zijn daar de hele nacht maar gebleven. Dat is echt het grote voordeel van een camper, gewoon neerzetten en alles bij je hebben. Prima.

Hopelijk worden we vannacht niet gestoord door de parkwachters hier, want ik geloof dat het verboden is binnen de parken te overnachten. Maar ja, je moet wat.

Oh ja, vergeet ik nog helemaal te zeggen dat we nog een bruine beer hebben gezien onderweg, kennelijk begint het normaal te worden... ☺️

1. Astrid:
    1 juli 2017
    Wat n prachtige natuur en zoveel beren.
    GENIETEN!!
  2. Marijke en KJ:
    1 juli 2017
    Jammer dat de reis alweer bijna voorbij is. Wel met prachtige herinneringen! Geniet nog van deze laatste dagen in Canada! Liefs
  3. Frank P. /opa:
    2 juli 2017
    Goede Reis straks en een veilige aankomst