Nanaimo, een regendag.... :-(

15 juni 2017 - Nanaimo, Canada

Het woord van vandaag is regen, en regen en regen. Balen hoor, de hele dag zeikweer. Balen omdat we van plan waren lekker relaxed in en om de campsite te verblijven en ontspannen van de mooie ligging te genieten. Vannacht begon het te regen en het stopte pas een uurtje of vijf vanmiddag. Niet voor niets dat hier 3x zoveel regen per jaar valt ten opzichte van Nederland. Niet voor niets dat de varens hier zo prachtig in aantal groeien in de bossen.....

Maar goed, echt jammer hoor. Vanmorgen lekker lui gedaan, Patries een wasje en de kids konden lekker Netflixen. Pijpenstelen.....

Een spelletje in de camper met z'n vieren had toch ook wel weer wat, bakkie erbij, ook prima. Maar, wij hebben altijd de kriebels wat te gaan ondernemen, zo ook vandaag. Wat was er nou leuker dan het nog natter op te zoeken door naar het zwembad in Nanaimo te gaan. Google leerde dat er op nog geen tien minuten een groot zwembad was. Nog even Skypen met opa en na de lunch naar het zwembad. Wat groot, met golven en waterspeelgoed etc. De kids vonden het prachtig. Gelukkig toch geen verloren dag.

Na het zwemmen was het droog geworden een kleine glimp van de zon. Vervolgens een stuk langs het water gelopen op zoek naar,...jawel bold eagles. Ze waren er hoor, we hebben er meerdere gezien maar ook zij hadden er weinig trek in vandaag met dit weer. Ze zaten bijna versuft op het hoogste punt in de boom, helaas wel op behoorlijke afstand. Helaas nog steeds niet mijn ideale Bold Eagle foto vastgelegd, grrrrr... misschien morgenochtend weer als het weer wat is opgeklaard. Want de voorspellingen voor de komende dagen zijn eindelijk goed.

Morgen met de boot vanaf Nanaimo naar Horseshoe Bay, net boven de stad Vancouver waar we het vaste land opgaan om over 3 weken in Calgary te eindigen. De start van weer een hoop moois.

1. Astrid:
    16 juni 2017
    Ach jammer vh weer, maar toch n leuke dag van gemaakt. Duimen voor mooi weer dan maar
  2. Pa en ma:
    16 juni 2017
    Dat zwembad leek wel een golfslagbad. Prachtig hoor die avondlucht. Morgen verder op avontuur. We blijven jullie volgen. Hopelijk wat beter weer. De wereld lijkt dan nog mooier. Knuffels en een dikke van opa en oma
  3. Marijke en KJ:
    16 juni 2017
    Balen dat het regende. Gelukkig wel een gezellige dag samen! Dikke kus!
  4. Opa:
    16 juni 2017
    Dan kan opa niet achter blijven om ook wat te schrijven jammer dat het zo regent
    Maar je moet zo maar denken wat er nu valt heb je morgen niet.maar je gast nu naar Jasper toe toch ik hoop dat je net zo veel beren ziet toen ik er was nou kits geniet er van wat er komen gaat dikke knuffel van Opa /pa
  5. Opa:
    16 juni 2017
    Ik zat net de foto's te bekijken van mij in Canada maar als je naar Jesper rijd via Brits Columbia visite center Mount Robson Provincial Park daar kan je heel mooi wandelen het is maar een idee gr opa/jaap