Jasper dag 2

29 juni 2017 - Jasper Nationaal Park, Canada

Vandaag met het in parkeren van onze camper schade gereden, kaa uu thee. Bij het achteruit rijden op onze plek tegen een boom, gewoonweg niet goed in de spiegels gekeken. Al was het nou een klein boompje, maar deze was ongeveer 10 meter hoog... Bumper gedeukt, echt onwijs balen maar na 2850 kilometers met een kar van 9.10 meter.....liever een boom dan iets anders. Gelukkig hebben we ons er extra voor verzekerd en komt dat wel goed.

De hele nacht heeft het aan een stuk door geregend. Vanmorgen was het bewolkt maar al snel kwam het zonnetje door en werd het een redelijke dag. Na het ontbijt  rond half tien van de camping weggereden om naar Lake Maligne te gaan. Lake Maligne zou toch ook een van de hoogtepunten zijn van dit gebied waarvan de foto van het meer met het eilandje en die paar bomen het plaatje was die we moesten schieten. Volgens de Loneley Planet zou je tijdens de rit er naartoe zeker wild gaan zien, van beren tot kariboe's. Wij zijn nog steeds gretig op zoek naar beren dus kom maar op!

De rit was ongeveer 45 kilometer voordat we bij Maligne Lake aankwamen. We hebben heerlijk relaxed gereden want wie weet zagen we nog wat. Bossen, riviertjes, besneeuwde toppen, alles wat Canada ons kan bieden kwamen we tegen.

Het eerste meer waar we langsreden was Lake Medicine, een niet te missen meer met prachtige weerspiegeling van de omliggende bergen. Het trieste was dat de bossen rondom het meer verwoest waren door bosbranden, het geheel was zwart geblakerd en gaf een trieste aanblik. Rond twaalf uur kwamen we aan bij Lake Maligne, maar wat een drukte vanjewelste. Vooral Japanners die de klok sloegen. Het meer lag er prachtig bij met de bergen in de verte er omheen. We hebben een wandeling langs het meer en de bossen van ongeveer een uur gemaakt. Prima toeven.

Vervolgens wilden we wel het bekende eilandje van Lake Maligne zelf ook zien maar bleek 14 kilometer verderop te liggen en uitsluitend bereikbaar met een van de commerciële rondvaartboten. Bij navraag bleek die rondvaartboot voor vandaag geheel te zijn uitverkocht. Vermoedelijk door alle commenciele profiteurs rondom Lake Maligne die hoofdzakelijk Japanners heen en weer rijden met bussen.

Jammer voor de kids want ze wilden graag het meer op.

Dan maar teruggereden naar Jasper. Onderweg nog een bruine beer tegengekomen. Geweldig toch zo'n beest in de vrije natuur. Ogenschijnlijk onverstoorbaar op zoek naar eten terwijl vele, vele idioten uit hun bussen, auto's en campers hangen om dat moment vast te leggen. En een van die idioten waren wij een van....

Aangezien het lekker weer was naar Lake Patricia, hoe kan het ook anders, net boven Jasper gereden om daar lekker aan de waterkant te zitten. Bakkie gezet, kids lekker in het water, het was heerlijk.

Rond vijf uur op de camping terug, kampvuurtje aan en lekker aandacht gegeven aan onze twee toppertjes, want wat doen ze het goed met z'n tweeen. Kanjers zijn het.

Morgen weer over de Icefields Parkway, het begin van de rit naar onze eindbestemming Calgary. Benieuwd of we een campingplek kunnen vinden morgen want het schijnt een gekkenhuis te zijn.....en zaterdag is het hier Canada Day, de nationale feestdag.

1. Marijke en KJ:
    1 juli 2017
    Oeps... dat is balen!! Prachtige foto's weer!