Tofino

12 juni 2017 - Tofino, Canada

We twijfelden nog even om toch Tofino over te slaan en alsnog een whale tours te gaan doen, noordelijker op het eiland bij Telegraph Cove. Toch maar niet, het was mooi zo, dat zou te ver rijden zijn. Tofino is ook prachtig, de west kust van Canada, hopelijk een campsite vlak aan zee.

Eenmaal vertrokken vanaf Qualicum Park kwamen we na een paar kilometer al aan bij Cathedral Cove, daar waar nog het enigste stukje oerbos van Vancouver Island in stand is. Hier staan o.a cedars en douglassparren die tot 800 jaar oud zijn, 3 meter doorsnee hebben en soms wel 75 meter hoog zijn. Mos hing als een groene sluier op de bomen die de laatste decennia zijn omgewaaid. Echt super, in een cedarboom zat een gat van ongeveer 1 meter waar Siena en Jesse zich in konden verstoppen. Mooie foto's gemaakt en weer door. Nog even wat boodschappen voor de komende dagen en op naar Tofino wat ongeveer 150 km verderop lag.

Vancouver Island is ongeveer 2x zo groot als Nederland, zo groot als groot brittanie, niet zomaar een eilandje dus. We reden vanaf de oostzijde naar de westzijde van het Island. Onderweg besneeuwde bergen en prachtige meren gezien.

Vlakbij Tofino nog uitgestapt bij long beach, een prachtig breed strand met woeste golven. De zon scheen maar het was fris, maar daar staat dit gedeelte van het eiland bekend om.

Eenmaal bij Tofino vonden we een campsite bij MacKenzie Beach. Een klein plekje voor onze camper, er heerst hier een soort hippie sfeer rondom deze stranden. Veel jongelui, surfers etc.

Eenmaal een plek gevonden een heerlijke wandeling over het strand gemaakt, de "boldeagle" zien vliegen en van de zee en strand genoten. Biertje en chippie mee en moe het bedje in. De rit naar Tofino was best een stuk maar zeker de moeite waard.

1. Pa en ma:
    13 juni 2017
    Wat is het daar prachtig zeg. Fijn dat we zo mee kunnen genieten van jullie vakantie en zien en lezen wat jullie allemaal meemaken.
  2. Pieter:
    13 juni 2017
    Supergaaf allemaal man! Leuke foto's ook. Geniet ervan met z'n allen!!
  3. Astrid:
    13 juni 2017
    Heerlijk! Ziet er allemaal goed uit
  4. Frank P. /opa:
    13 juni 2017
    Geniet ze en wij genieten mee!
    Nu nog een grizzly en een echte Indiaan!
    De foto's tonen hoe goed jullie het daar hebben
  5. Kim en james:
    14 juni 2017
    Gave foto's!!! Prachtig stukje natuur, zeg!!!
  6. Mandy:
    14 juni 2017
    Wat een mooie foto's! Heel veel plezier!
  7. Scheurleeuwen:
    14 juni 2017
    Geef ff de laptop... ff lezen wat ze vandaag weer hebben beleefd want we lopen een dagje achter:)! Zo leuk, trouwe schrijvers - trouwe lezers:)!