Little Qualicum Provincial Park

11 juni 2017 - Little Qualicum Falls Provincial Park, Canada

Vandaag vertrokken uit Victoria, we hebben twee mooie dagen achter de rug. Effe een ontbijtje en snel weg. We hadden zo'n 158 km te gaan naar Little Qualicum Falls Provincial Park. Nog effe een sloot benzine erin en gaan. Via highway 1, de Island highway langs de kust, richting Qualicum Beach. Gestopt in Chemainus, een oud houthakkersstadje beroemd om zijn vele muurschilderingen op de gevels van de panden aldaar. Op een klein parkeerterrein parkeerden wij "Chevi" , die steeds beter begon te wennen. Siena en Jesse vermaakten zich lekker achter ons aan tafel met een spelletje, de schatten.

in Chemainus door het dorpje gelopen naar het strand waar we even heerlijk van de zon en het uitzicht konden genieten en de kids even in de speeltuin konden. Snel liepen we het strand op om dode krabbetjes te bekijken. Nog wat wandschilderingen bekeken, een heerlijk broodje gegeten en weer door.

Na een uurtje sloegen we de highway af en reden snel de bossen in naar de door de overheid beheerde campsite Little Qualicum Falls Provincial Park.

Toen we de campsite opreden leken we wel alleen op de wereld. Prachtig gelegen naar de snelstromende rivier, ruime plekken en vooral schoon en opgeruimd.

Kort na aankomst langs de rivier gelopen naar de aldaar bekende Falls, de watervallen  waren slecht op een steenworp afstandsonderwijs onze campsite. Kids waren goed gemutst en vonden het prachtig, bergschoentjes aan foto's maken. Wederom hebben we genoten.

Na de wandeling een biertje en een chippie. Siena en Jesse wilden nog even wat vissen vangen langs de rivier. Ze hadden hengels en een schepnet gekregen bij het ophalen van de camper in Vancouver van een Deens gezin die hun camper net hadden ingeleverd en hun vakantie voorbij was. Helaas niets gevangen maar alleen de beleving was al geweldig, in Canada langs een snelstromende rivier in de bossen met een hengeltje. Ze vonden het fantastisch. Kort daarna hout gekocht bij de beheerder van de campsite en het kampvuur aangestoken. Dit maakte het feest compleet en paste helemaal in de sfeer van ons verblijf op deze campsite. Dikke vette spareribbs erop gebrander en lekker buiten gegeten. Kids naar bedje want die waren verrot van alweer en inspannende dag. Nog even een verslagje schrijven voor het kampvuur en ook wij naar bed. Weer een dag voorbij.....

1. Trudy:
    13 juni 2017
    Wat een mooi verhaal en geweldige foto's. Die foto van Siena en Jesse samen langs het water is er 1 voor in een prachtig lijstje!

Geniet er van, ik word al een heel klein beetje (erg) jaloers
  2. Astrid:
    13 juni 2017
    Het bbq-en en n kampvuur vonden wij ook altijd zo'n heerlijke afsluiter van n prachtige dag! Lekker genieten jullie! X