Elk Falls Provincial Park, Campbell River

13 juni 2017 - Campbell River, Canada

Voor ons is het erg leuk om wat reactie's op ons blog van jullie te lezen, dank daarvoor. Zo weten we dat het gewaardeerd wordt als we een verhaaltje plaatsten en motiveert om 's avonds, ondanks dat we ons er soms toe moeten zetten, er even voor te gaan zitten.

Vanmorgen met Siena vroeg eruit om nog te genieten van het strand en haar rust. Eigenlijk wilde ik nog wat Bold Eagles, zee Arends fotograferen. We zagen er een aantal maar ze waren waarschijnlijk op jacht. We zagen er een heel ver in een boom zitten, wat een beest. Groot en machtig, helaas te ver om mooi op de plaat vast te leggen.  Daarna effe een ontbijtje en weer richting de oostkust van Vancouver Island.

Ik kwam er ook achter dat die camper 6500 kilo weegt. Bizar toch voor een normaal B rijbewijsje. In Nederland zou alles boven de 3500 kilo illegaal zijn.... maar goed, hij lust ook wel wat om z'n 8 cilinders niet uit te laten drogen...

Onderweg zagen we veel hawks, haviken. Iets wat kleiner dan de Bold Eagle maar minstens zo indrukwekkend. We besloten door te rijden naar Elk Falls National Park nabij Campbell River. Dit omdat we dan een dag zouden inhalen en zo wat meer rust zouden creëren in ons schema. Elk Falls ligt vrijwel in Campbell River. We moesten daardoor wel wat extra kilometers afleggen maar uiteindelijk zou het tijdswinst opleveren.

Tijdens de voorbereidingen had ik al een verhaal gelezen van een campeerder op Elk Falls dat ze 's morgens aan de ontbijttafel een beer had zien staan vissen in de rivier vanuit haar campertje..... wie wil dat nou niet? Het zou te mooi zijn.

Op het park was het drukker dan verwacht maar genoeg plaats voor ons. Wederom prachtige ruime plekken in de bossen. De rivier liep langs de campsite. De kids nog even de speeltuin in en daarna een heerlijke wandeling gemaakt door de bossen. Een schitterend gebied waar bevers zouden zijn, maar je raadt het al.........helaas...

De beheerder vertelde dat er cougars, Puma's, en toch ook beren een aantal malen per jaar op het park verschijnen. Wouw, dat vonden Siena en Jesse extra spannend.

Bij de camper kampvuur aangestoken en vleesjes gebraden, in afwachting van de beer en de puma, maar je raadt het al.........

Jesse was wederom kapot van alle inspanningen en Siena stuiterde lekker verder. Half negen gingen ook haar luikjes dicht.

Het kampvuur nog even flink opgestookt waarna het helaas begon te regenen. Dan ook maar slapen......