Overtocht Vancouver Island en Victoria

9 juni 2017 - Victoria, Canada

Canada bevalt ons! Na de regen van gister was het vandaag heerlijk. Vanmorgen vertrokken naar Tsawassen voor de overtocht naar Swartz Bay, Vancouver Island. Met de camper de boot op, dat kon Jesse zich haast niet voorstellen want die camper was al zooooo groot. Maar de boot was nog groter, dat bleek, wat een ding en wat een hoop auto's, vrachtauto's en andere soorten en maten gingen mee. De overtocht was ruim anderhalf uur. Prachtig tussen diverse eilandjes door waar ook gewoon mensen woonden in schitterende huizen. Je zou daar maar wonen met dit uitzicht.

Bijna bij Swartz Bay werd verzocht je camper weer in te gaan en voordat we het wisten reden we Vancouver Island op. Heel anders veel meer groen, meren, het was prachtig. Het was maar een half uurtje naar onze volgende gereserveerde RV camping, Fort Victoria RV Park, net buiten Vichtoria. wederom alleraardigste mensen. Groot park met ruime plek. Terwijl ik intussen redelijk behendig onze "Chevi" achteruit inparkeerde kwam de zon steeds vaker door. De kids nog effe de speeltuin in, alles aansluiten zodat we weer water, electra en riool hadden waarna we met de bus aar Victoria zijn gegaan. In de bus veel aanspraak van de gewone Canadezen, waar we vandaan kwamen en wat we allemaal nog van plan waren in Canada. Iedereen is echt opmerkelijk geïnteresseerd en hulpvaardig. Iets wat we eigenlijk niet kennen in Nederland. Helaas. Tevens ontmoetten wij Kenny in de bus. Een wat oudere man die al zijn hele leven op Vancouver Island leefde. Hij vertelde ons veel over het eiland, wat we vooral moesten gaan bekijken. Nou, dan zouden we nog een maandje moeten blijven. Kenny stapte samen met ons uit bij Dallas Road. Daar waar de cruise boten aankwamen, en veelal de pleziervaartuigen waarmee orca's en walvissen worden gespot de haven binnen kwamen. Het weer klaarde verder op, het was prachtig. Af en toe zag je een hoofdje van een zeehond uit het water verschijnen. Wat een wereld....

We namen afscheid van Kenny en liepen de dam verder af naar de vuurtoren. Aan de overzijde van het water kon je Amerika zien liggen, de staat Washington, de stad Seattle. Het land van Trump. Kenny was een natuurliefhebber en sprak schande over de man......

Heerlijk gewandeld en met de bus weer terug naar het RV Park. Nog effe wat bier gehaald want dat wordt hier niet verkocht in de supermarkt, alleen in de Liquor Store....alcohol is duur hier. Toch doen, want wat is er lekkerder dan bier drinken in de zon na weer zo' n geweldige dag.....morgen.........orca's en walvissen spotten.....een van de hoogtepunten..... laterszzzzzzzz.......