Cruising door Canada

8 juni 2017 - Burnaby, Canada

Cruising door Canada

Een kletsnatte dag maar we hebben um, die van ons is 9 meter 10 lang. Wat een grote camper hebben we de komende 3 weken.

Vanmorgen na het ontbijt met de taxi naar Delta gereden, normaal een half uurtje maar door de regen zat het verkeer redelijk vast. Een uiterste aardige taxichauffeur. Ik kon me nog best redelijk verstaanbaar maken in het Engels, dat viel me reuze.

Rond half elf arriveerden we bij Cruise Canada waar we na een uurtje wachten kennis maakten met "Chevi", onze Chevrolet van 9.10 lang.. Jezus, wat een bakbeest. ergens zag ik er best wel tegenop om daar mee te gaan rijden.

Na de eerste kilometers was ik al snel gewend, eigenlijk rijd het heel relaxed met die 8 cilinder automaat. Kids op de bank achterin, ze vonden het prachtig.

Vervolgens naar de stopping mal in Burnaby, een voorstad van Vancouver.

Boodschappen voor de komende dagen, van afwasborstel tot vers gegrilde kip.  Alles aanschaffen zodat er de komende dagen geen kostbare tijd verloren gaat. Een vermogen waren we kwijt. Maar met zo'n grote camper door het verkeer met eeen draaicirkel van bijna de wereld rond, man man....... Aan het eind van de dag arriveerden we op Burnaby Cariboo RV park, werkelijk een verschrikkelijke camping, oud en achterstallig. Maargoed, we hadden voor deze camping gekozen omdat het qua ligging prima is om morgenochtend vroeg naar de veerboot te rijden om naar Vancouver Island te gaan. Tevens hadden we zo prima de tijd om "Chevi" eens goed te inspecteren. Werkelijk bizar wat er allemaal op 4 wielen gebouwd kan worden. Douche, magnetron, gasfornuis, wc, airco, koel vries combinatie.....

Siena en Jesse wilden graag hoog slapen, de ruimte hoog bovenin, boven de bestuurder. Ze vinden het waanzinnig spannend, "cool" zoals hun stopwoord is...

De vette kip naar binnen werken en snurken. Inmiddels is het droog geworden en als je het mij vraagt is het geen 30 mm maar 50 mm regen geworden. Morgen de overtocht met de boot,.....ciao allemaal. Laterzzzzzsss.......

1. Astrid:
    9 juni 2017
    Vonden jullie t rijden met n camper ook zo heerlijk? En dan idd t beetje aanrommelen na aankomst op t rvpark, heerlijk.
    En idd wat is er nu leuker dan boven slapen?
    Veel plezier nog!!
  2. Jenny:
    9 juni 2017
    Leuk hoor, hopen op droger weer !! Gr en veel plezier en een veilige reis !!!
  3. Renske:
    9 juni 2017
    Hoe gaaf die chevi van jullie!! Het wordt zeker een reis om nooit te vergeten zo te zien!! Geniet van al het moois en van elkaar! Liefs!
  4. Carla:
    9 juni 2017
    Wat leuk om deelgenoot te kunnen zijn van jullie fantastische reis. Leuk dat jullie ook nog gefietst hebben. Gezellige foto's! Daar wordt je blij van.