Nanaimo, Living Forest Oceanside Campground

14 juni 2017 - Nanaimo, Canada

We hadden behoefte om even een dagje niet te reizen, niet te verplaatsten. We merken dat reizen in een camper ook wel nadelen met zich meebrengt. Wat dacht je alleen al van parkeren om iets te bekijken of effe boodschappen doen. We zijn vrij ondernemend dus even er op uitgaan is best lastig met zo'n bakbeest. Om eerlijk te zijn had de camper best een maaatje kleiner mogen zijn. Wat je normaal met een personenauto even doet, denk je nu wel even over na als je die camper moet meeslepen.

Vandaag wederom een bewolkte dag. De Canadezen vinden het maar koud voor de tijd van het jaar. Jammer voor ons maar we doen het er mee. Vanmorgen gestart in Campbell River, door de stad heen en over de "oceaan road" langs de kust zuidelijk gereden. Ook met grijze wolken zag het er indrukwekkend uit. Mooie huizen langs de  kust, direct aan zee. Patries en de kids een spelletje in de camper, ze vermaakten zich kostelijk.

Aangezien we een dag hadden ingehaald besloten we naar Nanaimo te rijden om daar twee dagen op het RV Park "Oceanside Campground" te verblijven. Op zo'n RV park zijn allerlei voorzieningen aanwezig, een speeltuin voor de kids, internet, afvoer voor het riool, water en electra. Iets wat toch wel fijn is. Na een week reizen hadden we toch best wel wat aan kleding te wassen. Tevens is deze campsite op ongeveer 10 kilometer afstand van de veerboot om over twee dagen weer naar het vaste land terug te keren en richting de echte bergen te gaan.

Op internet hadden we al gezien dat dit een campsite was met een prachtige ligging met vergezichten over de "straat of Georgia" met aan de overzijde het gebergte van de "coast mountains" en de stad Vancouver. Het water tussen Vancouver Island en het vaste land waar Vancouver ligt zeg maar. Helaas zagen we door het bewolkte weer deze (nog) niet liggen. De campsite heeft terrassen en wij hadden een geweldige plek op een hoger gelegen terras met zeezicht.

Op ooghoogte vliegen de "bodeagles" en "hawks" voorbij om hun vis te vangen. Beneden bij het water zijn kanoës te huren, iets wat we morgen als het weer het toelaat willen gaan doen. Verder even ontspannen. Tijdens een korte wandeling langs het water zagen we nog 2 slangen, zwart geel. Heel interssant voor de kids want "Freek" was ook een keer gebeten door een slang. En Freek is toch wel hun natuurheld :-)

In de speeltuin ontmoetten we een Nederlands stel die ook met hun kinderen, jonger dan de onze, door Canada reizen. Zij kwamen daar vandaan waar wij naartoe gingen, oftewel, zij hadden dezelfde route achter zich wat ons nog te wachten stond. In Jasper 2 grizzlyberen met jonkies gezien, dat willen wij ook!!  We werden enthousiast over wat ons nog te wachten stond.

De weersvoorspelling voor morgen is 10-15mm regen, afwachten maar, hopelijk zitten ze er dik naast. Nu ik dit schrijf zie ik dat het vloed is geworden en een heel stuk wat vanmiddag nog droog was nu onder water staat. Het lijkt wel of er een groot meer is bijgekomen en af en toe vliegen er bold eagles aan ons voorbij.

Wat is de natuur toch mooi, het lijkt wel of je er hier in alle rust meer van de natuur kunt genieten dan elders.

1. Trudy:
    15 juni 2017
    Mooie verhalen Richard en Patricia. Ook zo eerlijk geschreven...
    geniet van al het moois wat de wereld te bieden heeft.
  2. Astrid:
    15 juni 2017
    Ik geniet met jullie mee
  3. Opa:
    16 juni 2017
    Weer alle maal mooi daar lekker genieten van dat alles het wordt nog mooier geloof me gr opa
  4. Frank P. /opa:
    16 juni 2017
    Weer bedankt voor jullie verslag en leuk ook via Skype
    Blijf ons op de hoogte houden ,zo reizen wij ook een beetje mee.
    Op naar de "mountains"