Historic Hat Creek Ranch, ook wel musquito city :-(

18 juni 2017 - Cache Creek, Canada

Vanmorgen voor de verandering weer eens met regen wakker geworden, niet veel maar wel weer een teken dat we weer de zon niet zouden zien.

Jammer, want vandaag zouden we een mooie rit voor de boeg hebben dwars door de coast mountains. Vanuit het vliegtuig hadden we al gezien dat er nog veel sneeuw op de toppen lag. Helaas, dus geen vergezichten. De enige zorg was nog even dat het niet al te modderig zou worden om de Owl Creek Campsite af te komen met zo'n 6 tonner. Maar het lukte.

In Pemberton weer een sloot benzine erin gegooid, 100 liter, goed voor 120 Canadese dollars. Daarna op weg naar Cache Creek zo'n 170 kilometer verderop.

De weg was rustig, breed en goed begaanbaar. Het bergachtige gebied was ondanks de bewolking prachtig. Brede dalen, veel bossen en vooral veel meren en snelstromende rivieren met kraakhelder water. Elk moment had je een ander zicht op de bergen en de indrukwekkend wijdse bossen. Maar goed, nog steeds geen beer.... :-(

Onderweg nog even eruit geweest voor een korte wandeling naar een meertje. Even de beetjes strekken, ook dat was de moeite waard. Van dit soort meertjes zijn er hier velen.

Eenmaal bij Lillooet veranderde het landschap en alles was minder groen, zelfs dor en droog. Minder bebossing maar eerder dorre vlaktes. Het leek een beetje op Arizona in de US. De verandering van het landschap en de bergen was binnen een afstand van zo'n 10 kilometer. In Lillooet wat boodschappen ingeslagen en rond half vier kwamen we aan op Historic Hat Creek Ranch. Inderdaad een echte "ranch" waar ze nog met de huifkar rondrijden en sommigen nog cowboy hoeden droegen. De kids vonden het leuk. Lekker weer, zonnetje en rond de 25 graden. Heerlijk buiten zitten zou je zeggen.......na een half uur vluchtte Patries al de camper in, bizar hoeveel muggen er waren. Je werd gewoon aangevallen zoals we dat nog nooit hadden meegemaakt. We werden lek gestoken, niet een paar maar tientallen die op of om je heen zaten. Het was vreselijk. De kinderen leken er weinig last van te hebben maar die arme Patries zat onder de schijven. En ik later ook, in mindere mate. Helaas dus de hele avond binnen gezeten. Gelukkig hadden we wat cremetjes gekocht maar dat hielp eigenlijk ook geen reet.

Het was zelfs zo erg dat we met de camper naar de douches zijn gereden om niet buiten te hoeven lopen en zodoende de aanvallen van de musquito's in de kiem te smoren. De camper vlak voor de ingang van de douche geparkeerd waarna we snel een voor een naar binnen renden. Ondanks die ene seconde dat de camperdeur openging, wisten er toch meerdere muggen onze camper binnen te dringen. Wat een t....us beesten. We hebben de kids altijd geprobeerd mee te geven dat er ook respect moet zijn voor de kleine dingen uit de natuur maar ook Jesse en Siena wisten er een paar plat te slaan.....

Al met al echt wel jammer, want de ranch was echt leuk voor de kids maar die muggen verpesten alles. Morgen snel weg hier.

1. Astrid:
    19 juni 2017
    Heb je eindelijk zon, heb je muggen, ggggrrr.
  2. Frank P. /opa:
    20 juni 2017
    Je had het kunnen weten Het heet niet voor niets:Mosquito City,oftewel:
    Muskieten Stad.Denk ook aan:Muskietennet.Ja,ja, je raadt het reeds;dat
    is MUG!!!!
    Hier sprak de oude schoolmeester
    Je verslag was weer klasse! Bedankt
    sprak de gepensioneerde schoolmeester
    Bedankt weer voor je verslag!KLASSE