Clearwater, Wells Gray, Dutch Lake Resort

19 juni 2017 - Clearwater, Canada

Een heerlijke dag gehad. Van Cache Creek naar Clearwater was zo'n 200 kilometers. Daarom reden we al rond negen uur weg van de campsite. Uiteraard, zou ik bijna zeggen, was het bewolkt maar de temperatuur was aangenaam. Onderweg naar Kamloops zagen we langs de weg een verlaten Wild West dorpje, althans het leek verlaten. Verderop gekeerd en toch even terug gereden. Eenmaal daar bleek het een kleine set van een klein western dorpje met een authentieke westernsfeer. Direct werden we ook gewaarschuwd voor de ratelslangen die daar kennellijk rondcirkelden. Volgens de bewoners was het daar echt woestijngebied waar het meestal 35 graden plus is.  Ook vertelden ze dat het uitzonderlijk koel was. Voor de tijd van het jaar.

Het western dorpje, of eigenlijk straatje, bleek een klein museum, eigenlijk vrij kansloos maar super leuk om even te bekijken. We waren de enige aanwezigen dus kregen bijna een prive rondleiding van de medewerker die over enthousiast was. Het was leuk, zeker voor de kinderen. Allerlei oude comwboy en indianen artikelen. Nog even een souveniertje gekocht en weer door.  Onderweg (uiteraard zou je bijna zeggen) nog regen gehad.

Rond een uur arriveerden we op Dutch Lake Campsite in Clearwater. Gelukkig geen muggen hier. We hebben een prachtige plek aan het water en een verder prima camping. Uitzicht over het meertje. Wat gevist met Jesse en daarna naar het visitors centre in het dorp gegaan aangezien er veel te zien is in Wells Gray National Park.

Aangezien het al wat later was en we toch al een stukje hadden gereden, kozen we om de 10 kilometer verderop gelegen watervallen van Spahats Falls te bekijken. 5 minuten lopen en dan zag je een prachtige waterval. Super mooi. In Wells Gray zouden er nog velen van deze watervallen te zien zijn. Dat staat morgen op het programma.

Bij thuiskomst lekker relaxed gedaan en de hengel uitgegooid aan het meertje van onze camping. Zelfs schildpadden zwommen in het water. Helaas niets gevangen, maar morgen een nieuwe poging.  We blijven hier lekker twee dagen. Een heerlijke plek om te zijn.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pa en ma:
    20 juni 2017
    Wat leuk zeg. Even op bezoek bij de cowboys en indianen. En wat een prachtige plek zeg met al die watervallen en kloven. Geweldig. Maar nog steeds geen visje op de bbq! Lieve groetjes van opa en oma
  2. Scheurleeuwen:
    20 juni 2017
    Wells Grey!!! Herken je ons verhaal met de wolf:)?! Super mooi daar!