Vancouver II

7 juni 2017 - Vancouver, Canada

Vancouver heeft een prachtige ligging aan een baai. Havens, woontorens en rondrazend verkeer. Het Canadese volk bevalt me wel, lijken een beetje op Nederlanders maar effe wat beleefder.  En toch zie je best wat daklozen met hun handje omhoog rondlopen. Iets wat de kids op een of andere manier erg interessant vinden, "papa waarom ligt die meneer op straat te slapen.....?" Het was mooier geweest om een dagje langer in Vancouver te blijven om nog iets meer van de stad te kunnen zien. Maarja onze camper staat waarschijnlijk al klaar en het mooiste moet nog komen. Vandaag een mooie fietstocht gemaakt rondom Stanley Park, het park gelegen aan de baai en aan het centrum van de stad. Prachtig weer zo rond de 27 graden, ook warm voor hier. Veel natuurschoon in combinatie met van alles wat er op het water gebeurt. Grote cruise boten, jawel zelfs een boot van de Holland Amerika lijn, de Volendam lag aangemeerd. Watervliegtuigen en nog meer. Ideale fietspaden. Twee fietsen gehuurd met een aanhangertje voor de kids, gelukkig hebben we die thuis ook en zijn ze dat gewend. Fietshelm voor het idee want dat is hier verplicht, zo niet een bekeuring van 39 dollars. Broodjes en drinken mee. Bij "Beaver Creek" , een meertje waar bevers zouden zitten hebben we onze eerste beer gezien, een wasbeer. Prachtig beest kwam effe bedelen om eten, daarna verdween die weer in de bossen. Trouwens geen bevers gezien maar wat was het daar prachtig zeg, vogels, water en prachtige waterlelies groeiden daar. Rond vier uur terug bij het hotel en in de kelder van het 30 verdiepingen hoge hotel gezwommen, de kids vonden het allemaal prachtig vandaag. Nog ff een terrasje wat gegetenen en Jesse viel al aan tafel in slaap. Heerlijk bij mama op schoot. Lopend terug bod een echte Vancouver police officier aan om met hem op de foto te gaan, dat durfde Siena niet, alleen met officier "pappa" in een prachtige surveillance auto. De officier bood aan om de foto's te nemen. Een heerlijke dag Vancouver kwam hiermee ten einde. Check onze foto's en video's. Morgen vroeg de camper ophalen, ook dat wordt weer een hele onderneming. Hopelijk valt de voorspelde 30mm regen een beetje mee. Laterzzzzzzz........