Van Clearwater naar Revelstoke

22 juni 2017 - Revelstoke, Canada

Een lange rit voor de boeg, de langste deze vakantie rond de 280 kilometer. Vanuit Clearwater moesten we dezelfde weg terugrijden naar Kamloops maar we hadden bedacht om een alternatieve route te nemen om ter hoogte van Louis Creek linksaf te te slaan richting Adams Lake. We hadden al op de kaart gezien er stukje "restricted road" was, wat vermoedelijk bestond uit onverharde weg. Echter scheelde het uiteindelijk wel 70 kilometer ten opzichte van de weg via Kamloops. We besloten de gok te wagen en daar kregen we geen spijt van.

Vanaf Louis Creek werd het dal steeds smaller, de bossen dichter en de wegen bochtiger. Het was prachtig. Tot aan Adams Lake was het een mooie geasfalteerde weg maar kort voor het Adams Lake bleek het inderdaad over te gaan in een grindweg. We werden nog door de bewoners gevraagd of we de weg zochten.

"Ja, we moeten naar Revelstoke".... ze wezen ons een 18 kilometer lange ongeasvalteerde weg langs Adams Lake. Volgens de voorwaarden mochten we daar eigenlijk niet rijden met onze camper van "cruise Canada", het bedrijf waar we de camper hadden gehuurd. Het was weliswaar een onverharde weg maar eigenlijk best goed begaanbaar, geen gaten of dergelijke. We kwamen ook vrachtauto's tegen die kennelijk ook een doorsteek wilden maken, het scheelde immers 70 kilometer.

Prachtige vergezichten over het meer. Na Adams Lake ter hoogte van een houtfabriek nog gekeken hoe het hout in het meer werd verzameld en op het droge werd verwerkt, mooi om te zien.

Eenmaal weer op de snelweg reden we via Salmon Arm langs de grote meren die daar tussen de bergen ontstaan waren, het was een mooie rit en we verveelden ons niet. Bij Sicamous hebben we een park aan het meer opgezocht met een speeltuintje voor de kids. Heerlijk een uurtje in de zon gelegen op het gras en een broodje gegeten. Daarna door naar Revelstoke. De camping ligt prachtig en de witte toppen doemden op. De Rockies dienen zich aan en de hoger gelegen besneeuwde bergtoppen worden talrijker.

De camping is langs Williamson Lake gelegen, een privé strandje en een grote speeltuin van de kids. We besloten om de middag door te brengen op de camping. Siena en Jesse vonden het fantastisch, ook omdat er opvallend veel leeftijdsgenootjes waren in de speeltuin.

We maakten contact met een Canadees echtpaar uit de buurt van Calgary die hier ook wat dagen doorbrachten. De vrouw had Nederlandse ouders en sprak nog goed Nederlands. Lange tijd zitten kletsen, was heel leuk deze mensen te ontmoeten, dat is toch ook vakantie....

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Trudy:
    Prachtige foto's weer!
    Heerlijk om zo'n alternatieve onverharde weg te kiezen. Lekker avontuurlijk en je ziet wat het je gebracht heeft!
  2. Pa en ma:
    24 juni 2017
    Leuk en spannend om net even anders te rijden. Prachtige meren. Fijn om te horen dat het weer gezelliger wordt. Lieve groetjes uit een nat Nederland.
  3. Astrid:
    24 juni 2017
    Prachtig! En ook nog n beetje mooi weer ook.
  4. Marijke en KJ:
    24 juni 2017
    Leuk zeg! Zo'n spannende route vonden de kids vast ook erg leuk!