Revelstoke

23 juni 2017 - Revelstoke, Canada

Wat een dag, knal blauwe luchten.

Vanmorgen reden we al om 8 uur van de camping hopende op jawel, beren. We gingen het Nationale Park Mount Revelstoke in om als een van de eersten van de dag de Sky Parkway, zo'n 1600 hoogtemeters, zo'n 18 kilometer omhoog te rijden en bovenop te ontbijten. Het park lag op nog geen 10 minuten rijafstand van de camping dus we waren echt vroeg. Aangezien de lucht strak blauw was, konden we genieten van de besneeuwde toppen om ons heen. Helaas geen beren, uiteraard zou je bijna zeggen maar we blijven de moed erin houden want we spreken veel mensen die 'ze' wel gezien hebben....

Ook helaas was dat we niet helemaal tot de top konden doorrijden aangezien het sneeuwseizoen tot ver in deze zomer heeft geduurd en de weg hogerop rondweg versperd was door de sneeuw. Bij het eindpunt hebben we nog wel in de sneeuw gestaan, een grote wens van Jesse deze vakantie. Maar dat zal wel niet de laatste keer zijn. Halverwege de route een ontbijtje gedaan en weer naar beneden gereden. Heerlijk zo wakker worden.

Vervolgens naar de kabelbanen vrijwel achter onze camping gereden. Daar kon je met de kabelbaan omhoog en met de zogenaamde "pipe" naar beneden. De pipe was een soort rodelkarretje waarmee je met ruim 40 kilometer per uur naar beneden kon glijden. Jesse met papa en Siena en mama samen op het karretje. Het parcours was ruim anderhalve kilometer en de kids vonden het prachtig en wij stiekem ook.

Daarna terug naar de camping. De camping ligt aan een klein meertje met een strandje. Kraak helder water. Je kon er zwemmen maar het was wel wat fris water. De kids hebben zich prima vermaakt met water, zand en de andere kindjes. Vervolgens ook nog een canoeboot gehuurd voor een uurtje en heerlijk over het meertje gevaren. Het was echt genieten, heerlijk in het zonnetje tot bij zessen aan het water gezeten.

Morgen vertrekken we richting Yoho National Park en de Rocky Mountains. Dwars door Glaciers National Park. We hebben al gehoord dat het daar prachtig is. Het weer blijft ook de komende dagen mooi. We hebben het prima naar ons zin gehad in Revelstoke, alleen die beren,.......grrrr......:-(

Vanaf morgen waarschijnlijk een paar dagen geen internet meer, tot horens

1. Opa:
    24 juni 2017
    Nou dat zag er allemaal geweldig uit en hoe vonden jullie de kabelbaan en dan nog met een sleetje naar beneden nou opa doet dat niet hoor en ik zag op de foto dat mama bang was nou Jesse en Senna heel veel plezier daar en passé jullie goed op papa en mama dikke knuffel van opa en oma
  2. Karin:
    24 juni 2017
    Wat leuk om jullie zo te volgen.
    Veel plezier! En dikke knuffel van Dani en Lionel voor Jesse en Siena.
  3. Miriam:
    24 juni 2017
    Eindelijk eens een beetje beter weer! Hoop dat dat nu zo blijft voor jullie!
    En...wie weet, gaan jullie straks beren zien!
    Rij voorzichtig en geniet vooral! Maar dat gaat, denk ik, jullie zeker wel weer lukken!
  4. Marijke en KJ:
    24 juni 2017
    Heerlijke relaxte dag zo. Wat een mooie foto's! Vooral van Jesse alleen in de sneeuw en samen op de camper. Mooi!! Haha, leuk samen in de pipe. Geniet er nog van. Dikke kus van ons drietjes
  5. Astrid:
    25 juni 2017
    Eindelijk mooi weer! Dus met die beren komt t vast ook goed.
  6. Mandy:
    27 juni 2017
    Wat een prachtige foto's en wat een leuke verhalen! Klinkt als een fantastische reis! Veel plezier nog en geniet ervan!!