Yoho National Park

25 juni 2017 - Field, Canada Yoho Np, Canada

De dag van vandaag kenmerkt zich vooral als zonnig en warm. Want wat was het geweldig mooi weer, waarschijnlijk de mooiste en warmste dag deze vakantie.

Vandaag onze tweede dag in Yoho National Park. Vanmorgen hadden we alvast onze campingplek veiliggesteld door deze te reserveren voor vandaag. Je merkt dat het hier, zeker aan het einde van de dag steeds drukker wordt met mensen die een plek zoeken om te overnachten. Tevens merk je door de drukte ook dat je het mooiste gedeelte van Canada nadert. En zo is het ook, dit is qua bergen, sneeuw en ijs en wijdsheid inderdaad het Canada waar iedereen voor komt zonder de andere gebieden waar we geweest zijn tekort te doen, want daar hebben minstens zo van genoten.

Vanmorgen reden we rond half tien richting Emerald Lake, bekend van de foto op de kaft van onze Lannoo's Reisgids en vaak gefotografeerd als er geadverteerd wordt voor deze regio. We troffen het met de strak blauwe luchten. Mooier ga je het Lake niet zien. Op zo'n 2 kilometer vanaf onze campsite rechtsaf geslagen het Park in. Al snel kwamen we bij de Natural Brigde van Yoho Park. De Natural Brigde zegt het al, de Yoho rivier heeft zich in de loop van de honderden jaren een weg gebaand onder de rotsen door waardoor het een natuurlijke brug lijkt. Het water werd in een soort trechter gezogen om er een etage lager met geweld uit de stromen. En inderdaad het was geweldig. Enige tijd daar staan genieten, een klein rivierstrandje was ook voor de kids top maar zeker niet ongevaarlijk, opletten dus.

Daarna door naar Emerald Lake wat zo'n tien minuten verder lag. Het was nog niet echt druk maar ook hier zijn de Japanners in talrijke aantallen aanwezig. En die Japanners hebben de rare gewoonte om Siena en Jesse zomaar en zonder te vragen te fotograferen, echt heel irritant. Het Emerald Lake was inderdaad een plaatje. Het water was blauw-grijs en bijna een spiegel met een prachtige weerkaatsing van de besneeuwde bergen om het meer heen. Veel foto's genomen en heerlijk anderhalf uur langs het meer gezeten met de voetjes in het water.

Daarna doorgereden naar Lake Louise, net over de grens met Alberta, zo'n 25 verderop. Daar was het nog drukker, parkeerplekken waren overvol. We wilden graag nog naar Moraine Lake wat ook een plaatje is uit de Canadese reisboeken. Waarschijnlijk omdat het mooi weer was en omdat het zondag was en omdat het aan het begin van de vakantie was, was het retedruk. We besloten om maar terug naar de camping te gaan en dit bezoek voor morgenochtend heel vroeg te bewaren als we toch ook weer richting Lake Louise rijden. De drukte was niet leuk meer om zoiets moois op je gemak te kunnen zien.

Morgen verlaten we British Colombia en trekken Alberta in. Dat betekent dat we morgenochtend, nadat we in Lake Louise zijn geweest, de Icefield Parkway, de allerbekendste panoramaweg van Canada, opgaan richting The Columbia Icefield, richting Jasper. En langzaam, heel langzaam naar het eind van onze vakantie gaan.....mmmm, daar willen we nog maar niet aan denken....

1. Astrid:
    29 juni 2017
    PRACHTIG!
  2. Frank P. /opa:
    29 juni 2017
    Gelukkig,weer reisverslagen.Ik ging dat missen
    Wel jalours makend.Wat moeten jullie genieten
    Weer alle complimenten voor de auteur
  3. Frank P. /opa:
    30 juni 2017
    Japanners hebben een voordeel: Je kan er overheen kijken