Wells Gray, dag 2

20 juni 2017 - Wells Gray Provincial Park, Canada

Vanmorgen voor het eerst deze vakantie met een zonnetje wakker geworden. Nou, dat was me heerlijk.....een goede start van de dag maar toen wisten we nog niet wat er komen zou.

Heerlijk relaxed begonnen aan de dag, lekker buiten ontbeten in het zonnetje met uitzicht over het meertje waar onze camping aan ligt, Dutch Lake heet het. De camping is echt fantastisch zowel de plekken, het uitzicht als de ligging aan het begin van Wells Gray Provincial Park. Alles is goed bereikbaar en begaanbaar en de kids hebben het hier ook prima naar hun zin.

Rond half elf de camper ontkoppeld van de plek en richting Wells Gray gereden. Het plan was om vandaag in ieder geval naar de  hoogste waterval van Wells Gray te gaan, de Helmcken Falls. Een waterval van 140 meter hoog en 23 meter breed. Iets waarvoor je naar dit park zou komen. Tevens was het plan om naar de nabij gelegen Dawson Falls te gaan en op de terugweg af te sluiten met een wandeling naar de Mouls Falls. Helmcken Falls was zo'n 45 kilometer rijden vanaf de camping. De weg ging dwars door Wells Gray dus het was geen straf om daar naartoe te rijden. Bij de afslag Helmcken Falls werd het steeds grijzer en de hemelpoorten werden geopend, we werden getrakteerd op onweer en bliksem. Dat hadden we nog niet gehad en het paste wel in de vakantie, zonder daar verder over door te zeiken, maar het was echt kaa uu thee....

Even gewacht in de camper en toen de bui eenmaal voorbij was naar de Helmcken Falls gelopen, nou dat was echt fantastisch en een niet te missen onderdeel van onze vakantie. Een wonder der natuur, een waterval die je niet gauw zult zien. Even, heel even kwam de zon nog even door, waardoor de foto's net even wat sprekender zijn. Ook daar van het een plaag van muggen. Niet zo erg als op de camping van eergisteren maar zeker net zo irritant. Nou waren we al voorzien van het nodige muggengif,....

Kort daarna terug gelopen naar de camper aangezien een volgende onweersbui zich aandiende, onweer, regen en grote hagelstenen vielen uit de lucht op het parkeerterrein terwijl wij lekker in de camper een broodje aan het eten waren. Hopend op dat het snel droog zou worden reden we naar de volgende waterval die deze dag op ons programma stond, de Dawson Falls. Het bleef stevig doorregenen, echt weer zo balen...... Maar goed, regenjassen aan en toch naar de Dawson Falls gelopen. Vanwege de aanhoudende regen korter gebleven dan we wilden, we waren door en door nat. De kids ook, maar wat een kanjers zijn dat, geen geklaag, geen woord. We zijn super trots op ze, ze vonden de watervallen geweldig.. (alhoewel het springkussen op de camping veel leuker is....)

Eenmaal bij de camper alle natte zooi uit en de laatste wandeling geskipt. We wilden eigenlijk terug naar de camping, nat waren we al. Op de terugweg werd het droog, het was rond drieën. Blauwe luchten verschenen, tjonge jonge.....

Nog even een boodschapje en de lucht klaarde volledig blauw. Grrrrrrr,.....dan op de camping nog maar even vissen aan het meertje want dat vinden de kids toch wel fantastisch, en een lekker drankje in de zon.

Door het slechte weer van vandaag en de voorspellingen van mooi weer morgen, hebben we besloten om nog een dagje langer in Wells Gray te blijven want we hebben het hier erg naar ons zin. De camping is geweldig en Wells Gray ook. We zijn nog niet uitgekeken hier dus gaan we morgen weer het Park in. Dan overmorgen er maar extra vroeg uit om wat meer kilometers naar Revelstoke te maken. Lang leve de vrijheid met de camper!