Van Revelstoke naar Yoho National Park

24 juni 2017 - Field, Canada Yoho Np, Canada

We hebben weer een internet aansluiting gevonden. We zitten in Jasper en gaan helaas, helaas langzaam richting het einde van onze reis, maar wat hebben we fantastische dagen achterste rug. Het reisblog hebben we netjes bijgehouden dus jullie hoeven niets te missen. Veel leesplezier!

Revelstoke, 24 juni.

Vanmorgen vroeg op pad. We hadden zo'n 200 kilometer rijden naar Field in Yoho National Park voor de boeg. Het was strak blauw dus prima weer om vanuit de camper de parken te zien.

Na zo'n 30 kilometer stopten we bij de Cedar Walk Trail, nog net in Revelstoke National Park. Een korte wandeling van nog geen kwartier door een bos met cedar bomen van zo'n 700 jaar oud. Was zeker even de moeite waard maar de trail op Vancouver Island met de eeuwenoude cedar bomen vonden we indrukwekkender dan deze. Maar het lag langs de snelweg dus het was een kort uitstapje.

Daarna verder na Field via Glacier National Park. De bergen werden hoger, de vergezichten talrijker en de toppen waren indrukwekkender. Kortom, de rit was prachtig en typisch Canada zoals we eerder inde voorbereidingen hadden gezien. Door het mooie weer waren de toppen op z'n mooist. Dwars door Glacier NP zagen we veel resten van de lawine's van het laatste seizoen. Moeder natuur is niet te bestrijden. De mens dient te anticiperen op wat moeder natuur wil. Veel boom-en modderresten langs de wegen. Er werd vaak met shovels gewerkt om het landschap er toch verzorgd uit te laten zien en de wegen begaanbaar te maken of te houden.

Gekomen omstreeks 13.00 uur, rekening houdend met de tijdzone met een correctie van een uur, in Field bleek de ons geplande campsite Kicking Horse Full al ruim een uur vol. Balen want dat was waar we voor hadden gevreesd. We wilden hier 2 dagen blijven. De naastgelegen campsite Monarch was wel plek. Snel een plek uitgezocht en vastgelegd voor de komende nacht. Morgen proberen we toch nog een nachtje op Kicking Horse door te brengen. Daarna een broodje en snel in de camper om via de Yoho Valley Road, de weg die sinds 2 dagen pas geopend is door late lawine's in het jaar, naar de bekendste waterval in Yoho NP, de Takakkaw Falls te gaan. De rit er naartoe was geweldig. Smalle wegen door de bossen met langs de weg een blauw gekleurd rivier, de Yoho Rivier. Op enig moment reden we ook langs een muur van sneeuw waar een lawine kennelijk in het dal was geëindigd. Het was geweldig, de besneeuwde bergen werden ook talrijker. Aan het eind van het dal parkeerden we de camper en liepen langs de blauw kleurige Yoho River naar de Takakkaw Falls die al van ver te zien was. Veel foto's genomen en tot aan de voet van de waterval gelopen. Jesse vond het helemaal geweldig om zo hoog te gaan, hij ziet de gevaren niet. Het was geweldig, net zoals de bergen er omheen. Het was alsof ze in een prachtig decor achterop waren geplakt, bijna onwerkelijk.

Een heerlijke eerste dag in Yoho National Park.